@BitcoinHaber: Bitcoin Kurabiyesi

26 Ocak 2014 Pazar

Bitcoin Kurabiyesi


Harcayacak yer bulmakta sıkıntı çekiyorsanız Bitcoin'lerinizi çaya batırıp yemenin bir yolu var: Kurabiyeye dönüştürmek


Bitcoin kurabiyesi projesi daha önce hiç duymamış kişilerin bitcoin kavramı ile tanışmalarını sağlamak üzere ortaya çıktı. Eş dost ile çay sohbeti sırasında ikram ettiğiniz bu garip şekilli kurabiyelerin ne anlama geldiğini açıklayarak konuya tatlı bir giriş yapabilirsiniz.

Projeye ilham veren bitcointalk forumunda açılan bir konu oldu. Forumdaki kişi bitcoin logosu şeklinde tasarlanmış 3D yazıcıyla üretilmiş kurabiye kalıplarını 0.05 BTC'den satıyordu.  6 ay önce açılan başlık uzun süredir güncellenmiyordu ve bu sürede bitcoin'in fiyatı da 10 katına çıkmıştı. 3D yazıcı teknolojisini kullanarak daha ucuza nasıl kalıp üretilir diye araştırdım.

İşe tasarım ile başladım. Önce bildiğimiz "çift boynuzlu" bitcoin logosunu biraz değiştirdim.
 
CookieCaster.com kurabiye kalıbı tasarlamak için mükemmel bir site.


2 boyutlu logoyu siteye gönderdim ve logonun kenarlarının üzerinden geçtim. Birkaç dakika içinde 3D yazıcıdan çıktısı alınabilen kurabiye kalıbı modeli indirmeye hazırdı.

3D yazıcılar yaygınlaşmasına rağmen hala benim için pahalı. Şimdilik satın alamasam da uygun bir fiyata tasarımımı bastırabileceğim bir 3D yazıcı mağazası biliyorum. Üstelik bitcoin ile ödeme de kabul ediyorlar. 3Dortgen.com Türkiye'de bitcoin ile de ödeme yapabileceğiniz ilk işletmelerden biri oldu.


Tasarımı email ile 3Dortgen'e gönderdim ve ödemesini bitcoin ile yaptım. (0.01 BTC + 10 TL) İlk bitcoin kurabiye kalıbım birkaç gün sonra elimdeydi.



Bitcoin şekilli kurabiye kalıbı üretmek kulağa pek o kadar da yaratıcı gelmiyor. Fikri geliştirip her bir kurabiyenin içine gerçek bitcoin yerleştirmeyi düşündüm. Küçük bir miktar BTC yüklenmiş bir bitcoin adresine bağlı özel anahtarı kurabiyenin içine saklamak çözüm olabilirdi.

Peki kurabiyelerden birinde büyük ödül olsa nasıl olurdu? Bir çeşit şans kurabiyesi gibi :)

bitcoinpaperwallet.com sitesine gidip rastgele bir bitcoin adresi ile anahtar çifti ürettim. Üzerinde 2 adet kare kod yer alan kağıt cüzdanın çıktısını aldım. Kare kodlardan büyük olanı (5 ile başlayan kod) özel anahtara karşılık geliyor. Bu kısmı makasla kesip çıkarttım. Elimdeki küçük kağıdı 4'e katladığımda kurabiyenin içine sığdı.




Bu sırada eşim de kurabiyeleri hazırladı.

Bitcoin Kurabiye Tarifi:
Malzemeler:
1 fincan margarin
1 fincan yoğurt
2 yumurta
6 fincan şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı toz vanilya
6 fincan beyaz un
1 yemek kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu

Erittiğiniz margarin, yoğurt, şeker, vanilya, yumurta ve portakal kabuğu rendesini çırparak karıştırın. Un ve kabartma tozunu karıştırdıktan sonra azar azar ilave edin. Hamur yumuşayıp şekil alacak kıvama gelinceye kadar kuvvetlice karıştırın.

Oklava ile hamuru açın. Kalıp yardımıyla keserek bitcoin şeklinde parçalar yapın










162 derece fırına atın ve 2 blok zinciri doğrulaması bekleyin.








Teknik özellikler:
Yağ:                                      4%
Kolesterol                          2%
Karbonhidrat                      4%
Hash Oranı                           2000GH/s

AFİYET OLSUN