@BitcoinHaber: Bitcoin Kabul Eden ilk Eczane: Bilecik İstasyon Eczanesi

13 Mart 2014 Perşembe

Bitcoin Kabul Eden ilk Eczane: Bilecik İstasyon Eczanesi

Türkiye'de bitcoin harcanabilecek yerler henüz sınırlı sayıda. Hele bitcoin geçen mağazalar bir elin parmaklarını geçmiyor. Bunlardan biri de Bilecik'te bulunan İstasyon Eczanesi.

@BitcoinHaber bitcoin ödemesi kabul ederek öncülüğünü ve vizyonunu ortaya koyan bu işletmenin sahibiyle görüştü ve ortaya keyifle okuyacağınız bu söyleşi çıktı.

Bilecik İstasyon Eczanesi


Bilecik İstasyon Eczanesi Ergün ailesi tarafından işletiliyor. Baba Ertuğrul Ergün Eczacı, mekatronikçi olan oğlu Eray Ergün ise bitcoin'e hevesli ve hatta tutkulu. Hal böyle olunca Ertuğrul beyi ikna ediyor ve Eczanede bitcoin kabul etmeye başlıyorlar.

Bitcoin ile Ödeme Kabul Edilir


"2009 yılında yani bitcoin'in ilk çıktığı zamanlar duymuştum ama gereken değeri vermemişim. " diyor Eray Ergün. "2011 yılında bitcoin ile tam anlamıyla içli dışlı oldum diyebilirim. Önceleri madencilik ile ilgilendim ki halen devam ediyorum, daha sonra çok fazla olmasa da alım satım yaptım 2012 yılının sonlarına doğru eczanemizde BTC kabul etmeyi düşündüm bunu babama söyledim tabi ilk zamanlar anlatmakta zorlandım fakat onun bana güveni tam olduğundan ve yenilikçi birisi olduğundan sen yapıyosan iyi birşeydir dedi ve başladık."

Eczane - Bitcoin Kabul Edilir

- Bitcoin ile satışlar nasıl gitti?

Haliyle ilk aylarda hiç işlem olmadı. işletmemizi ilk haber yapan dipnot dergisi oldu bunun ardından 3 adet işlem oldu. Haliyle kendileri anonimlik için internette olan adresimizi değil de kendileri için adres üretmemizi istediler tabi bu bence çok iyi birşey sonuçta bu sistem hem düşük komisyon ücretleri hem de anonimlik vaat ediyor.

- Fiyatı nasıl hesaplıyorsunuz? Hangi kuru esas alıyorsunuz?

Bitcoin kurunu önceleri btc-e ve coinbase sitelerinden bakıyordum artık Türk siteler de açılmaya başladı bildiğiniz gibi. koinim ve btcturk'den bakıyorum zaten çok fazla kur farkı olmuyor bu iki site arasında.

- Bilecik'te bitcoin biliniyor mu?

Bilecik'te ne yazık ki bu sistemi bilen yok. Önce yakın arkadaşlarıma anlatmaya çalıştım, çalıştım diyorum çünkü insanımız elinde kağıt parayı görmeden para kazanabileceğini yada işlem yapılabileceğine inanmıyor bunun önümüzdeki yıllarda değişeceğine güvenim tam. Dijital para birimleri geleceğin para birimleri.

- Siz de bitcoin ile alışveriş yapıyor musunuz? Bitcoin'in geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Özellikle internet üzerinden BTC veya LTC kabul eden sitelerden alış veriş yapmaya çalışıyorum. Yani almam gereken birşey varsa önce BTC ve LTC kabul eden işyerlerini bulmaya çalışıyorum, bulamazsam yine normal kapital düzende alışveriş yapıyorum.

Bence Bitcoin, Litecoin veya benzeri dijital para birimleri geleceğin para birimleri herhangi bir merkeze bağlı olmaksızın veya bir merkez tarafından yönetilen bir kur'a bağlı olmaksızın özgürce ve güvenli bir şekilde yanınızda taşıyabileceğiniz ve hatta yatırım yapabileceğiniz bir para birimi. Gelecek dijital para birimlerinde.

Bilecik İstasyon Eczanesi Bitcoin Adresi
1ECZi5Gh5HqWoLzdxQVDqzBrSbUeAvJsf6

MtGox'un batması tabi ilk günlerinde bir stres yarattı ama insanların bunu atlatacağına güvenim tamdı ve atlattık da. Bir firmalar her zaman batabilir veya kurulabilir bu normal bir süreçtir. Tabi ki buradan çıkartılacak çok ders var özellikle online cüzdanların ne kadar tehlikeli olabildiği gibi.

- Bitcoin haberlerini Türkçe sitelerden takip ediyor musunuz? Sitemiz hakkında ne düşünüyorsunuz?

Eray Ergün - +bitcoinhaber 





Bitcoinhaber.net olarak dijital para birimlerinin geleceğini Türk okuyuculara göstermekle gerçekten büyük bir iş yapıyorsunuz ve umarım daha da iyi bir yere gelirsiniz. Yayın hayatınızda başarılar dilerim.

Bilecik İstasyon Eczanesi
İstasyon Eczanesi Facebook : https://tr-tr.facebook.com/istasyon.eczanesi

Röportaj: @BitcoinHaber