@BitcoinHaber: Bakkalda bitcoin

7 Mart 2015 Cumartesi

Bakkalda bitcoin

Bakkal amca, babam 2 ekmek bir de bitcoin istiyor.

bitupcard-bitcoin-bakkalda
Bakkal amca Bitcoin var mı?

Geçtiğimiz hafta Coindesk'e haber olan  ve Türkiye'de 270 perakende satış noktasında satışa sunulan bitcoin çeki Bitupcard@bitcoinhaber için inceledim.

İlk olarak bitupcard.com sitesinden çevremde hangi noktalarda bitupcard satış noktası bulunduğunu araştırdım. Öncelikle şunu söyleyeyim, İstanbul'da büyük alışveriş merkezlerinde ya da Taksim meydanı gibi merkezi semtlerde bitupcard satış noktası henüz yok. Tüm adresler mahalle aralarındaki semt bakkalları ve internet kafeler gibi küçük işletmelere ait. Listeden en kolay şekilde ulaşabileceğim bir noktayı belirledim ve küçük bitcoin  alışverişimi yapmak üzere yola koyuldum.

bitupcard-satis-noktalari-harita
Harita : Bitupcard Satış Noktaları


Kadıköy-Kartal metrosundan Acıbadem durağında indikten sonra yaklaşık 500 metre yürüyerek Can Market'e ulaştım.

Bakkalın çırağı : - Buyur abi ne istemiştin? diye beni karşıladığında bir an tereddüt ettim. Daha önce hiç bakkaldan bitcoin almadığım için ne diyeceğimi bilemedim.
 - Sizde bitcoin varmış?
- O ne abi?
- Şeyy.. Bitupcard..
 - Bilmiyorum abi, ustaya soralım..

Tezgahın arkasından çıkan ustaya derdimi anlatmaya çalıştım.
- Bitcoin diye birşey var, böyle internet parası gibi..
- Haaa, oyun parası istiyorsuun.
- Hah evet ondan
- Abi köşede makina var, çocuk göstersin sana..

Gerçekten de bakkal dükkanının bir köşesinde tuvalet kağıtlarının arkasında ATM benzeri bi makina görünce gözlerim parladı. Doğru yoldaydım..

bitcoin-atm
Bitcoin ATM'si

Bu bitcoin makinası, ister Bitcoin ATM'si deyin, ister kiosk deyin, sistemle anlaşması olan birçok yere para yatırmanızı sağlayan çok amaçlı bir cihaz. Cep telefonunuza konuşma dakikası da yükleyebiliyorsunuz, elektrik faturanızı da ödeyebiliyorsunuz. BitcoinHaber okuyucuları için tabii ki en ilginç yanı yatırdığınız nakit parayı bitcoin'e dönüştürebilmesi.

Buradan yaptığım bitcoin satın alma işlemin görüntülerini izleyebilirsiniz:



Sistem yatırdığınız parayı direkt olarak bitcoin cüzdanınıza göndermiyor. 50-100-250-500 TL karşığı bitupcard çeklerinden birini satın aldığınızda size 20 haneli bir kod numarası üretip veriyor. Bu kod numarasını kendi bitcoin adresiniz ile birlikte bitupcard.com adresindeki bir forma giriyorsunuz. Günlük kurdan Türk liranız bitcoin'e çevriliyor ve paranız 4 iş saati içinde bitcoin adresinize gönderiliyor.

Bu testi Cumartesi günü yaptım ve işlemi yaptıktan 4 saat sonra aldığım bitcoin hesabıma geçti.

Bitupcard'ın belirlediği bitcoin fiyatı Türkiye'de borsalardaki kurdan biraz yüksek. Bugün bana masraf ve komisyon da dahil 51 liraya gelen 0,0639864 BTC yi eğer BTCTürk'ten almış olsaydım 45 TL'ye mal olacaktı. Sisteme kimlik bilgilerinizi vermenizin gerekmemesi bir avantaj sayılabilir.

Yolunuz Kadıköy'e düşerse Can Market'ten günlük yumurtanın dışında taptaze bitcoin almayı ihmal etmeyin..

Adres: Uhuvvet Sok. 38 Hasanpaşa Mh. Kadıköy
Yandex Konum : http://bit.ly/cangida-bitcoin (Not: Yakın zamanda el değiştirdiği için tabeladaki isim farklı)

can-market-bitcoin
Bitcoin satan bakkal : Can Market